در جشنواره تقدیر از یکصد برند ملی که در سالن همایشهای صدا وسیما و با حضور نمایندگان بخش های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و تجاری کشور همراه بود، بانک انصار موفق به دریافت تندیس زرین ملی شد و به عنوان نخستین برند ملی مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش نگاه اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و تبلیغات، در این جشنواره، ارزیابی برندها طبق مدل (KERD) و بر اساس معیارهای؛ میزان آشنایی و شناخته بودن برای مخاطبین، شدت رابطه ایجاد شده میان مصرف کنندگان وتصویر ذهنی خلق شده از برند، میزان تمایز برند در محصول، خدمات، باورها و اندیشه های سازمان نسبت به رقبا از منظر مشتریان و همچنین میزان ارزش و احترامی که مخاطب برای برند، کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده آن قائل می باشد انجام شده است.