
مدیرعامل گروه سایپا در حاشیه واگذاری۵۰۰۰ دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد امام اظهار داشت: در گروه سایپا پلتفرمهایی کاملا ایرانی طراحی شده است که ظرف دو سال آینده حداقل ۴ محصول جدید بر پایه آنها وارد بازار خواهد شد.
مهدی جمالی در پاسخ به «نگاه اقتصادی» درباره نحوه مشارکت خارجیها در طراحی این پلتفرم گفت: مگاپلتفرم ما مستقل از خودروسازان دیگر داخلی و خارجی است و ما از همکاری طراحان بینالمللی برای ساخت آن استفاده میکنیم نه از خودروسازان خارجی.
وی در پاسخ به دیگر سوال “نگاه اقتصادی” درخصوص احتمال واگذاری وانت پراید در قالب طرحی مشابه تفاهمنامه سهجانبه زامیاد، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید گفت: اگر تقاضا برای این محصول نیز در همین قالب وجود داشته باشد، قطعا استقبال میکنیم.
* تعدیل مثبت خیرهکننده نماد سایپا
جمالی با اشاره به برگزاری مجمع سایپا طی روزهای آینده گفت: بعد از تحریم ها در سال های ٩٣ و ٩۴ سایپا با ۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته روبهرو بود و تولید شرکت به یکسوم کاهش یافت. اکنون این زیان انباشته به سود ۶۵٠ میلیارد تومانی تبدیل شده است.
وی ضمن اشاره به بازگشایی نماد سایپا طی روزهای آینده گفت: به دلیل اینکه در یکی دو سال گذشته تحولات اساسی در این شرکت اتفاق افتاده و به دنبال آن عدد خیرهکنندهای را به عنوان تعدیل مثبت ارائه کردیم، سازمان بورس در خصوص نماد سایپا نیاز به توضیحاتی داشت که بسته شد و امیدواریم که بهزودی قبل از برگزاری مجمع نماد بازگشایی شود.
* پیشفروش کوئیک؛ بهزودی
مدیرعامل سایپا در ادامه اعلام کرد: پیشفروش کوییک نیز بهزودی آغاز خواهد شد و به دنبال آن تحویل این خودرو انجام میشود.
وی در مورد آخرین وضعیت مذاکره با شرکت نیسان نیز گفت: سایپا در گذشته شریک انحصاری نیسان در ایران بود و به دلیل تحریمها این همکاری قطع شده است. هماکنون نیز در حال مذاکره برای آغاز مجدد همکاری و تولید مدلهای جدید نیسان در ایران هستیم که بهزودی به نتیجه خواهد رسید.
* زمان اعمال افزایش قیمتها
جمالی در مورد زمان اعمال افزایش قیمتهای اعلام شده از سوی شورای رقابت اظهار داشت: درخواست ما برای افزایش قیمت محصولات بیش از آن چیزی بود که شورای رقابت تصویب کرد. بنابراین این افزایش قیمت حداقلی به مرور اعمال خواهد شد البته سعی میکنیم کمترین فشار به مصرفکننده وارد شود.
* واگذاری شرکتهای زیرمجموعه
وی درمورد واگذاری شرکتهای زیرمجموعه سایپا نیز گفت: بزرگترین واگذاری تاریخ صنعت خودروی ایران در سایپاکاشان انجام شد؛ بهگونهای که ۵۰ درصد این شرکت به خودروسازان فرانسوی سیتروئن واگذار خواهد شد. علاوه بر آن چند شرکت زیرمجموعه نیز منحل شده و چند شرکت نیز ادغام شدهاند.