یکشنبه 12 مارس 2023 - 23:11

آغاز تحویل کشنده‌های شک‌موتو در آرین‌دیزل

نخستین کشنده‌های شک‌موتو شرکت آرین‌دیزل در محل کارخانه تولیدی این شرکت در شهر خمین تحویل مشتریان شد.

نخستین کشنده‌های شک‌موتو شرکت آرین‌دیزل در محل کارخانه تولیدی این شرکت در شهر خمین تحویل مشتریان شد. در این مراسم، پنج دستگاه از کشنده‌های X5000 شک‌موتو به مشتریان تحویل داده شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، نخستین کشنده‌های شک‌موتو شرکت آرین‌دیزل در محل کارخانه تولیدی این شرکت در شهر خمین تحویل مشتریان شد. در این مراسم، پنج دستگاه از کشنده‌های X5000 شک‌موتو به مشتریان تحویل داده شد. مدیرعامل شرکت آرین‌دیزل در این مراسم از تحویل ۵۰دستگاه از این کشنده تا پایان سال خبر داد و همچنین اظهار کرد سال آینده ۸۰۰ تا هزار دستگاه از این کشنده تولید و به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که براساس اعلام مدیرعامل این شرکت، قرار است در سال آینده دو محصول جدید دیگر از شک‌موتو هم به سبد محصولات این شرکت اضافه شود. همچنین در این مراسم معاونت کیفیت آرین‌پارس‌موتور هم از افزایش ظرفیت تولید کشنده‌های شک‌موتو تا 2هزار دستگاه تا پایان نیمه نخست سال آینده خبر داد.

* تحویل 50 کشنده شک‌موتو تا پایان سال

در این مراسم، مدیرعامل آرین‌دیزل درخصوص تحویل این خودروها اظهار کرد: «با تمام فرازونشیب‌هایی که وجود داشت، موفق شدیم تحویل محصول X5000 را قبل از سال جدید انجام دهیم.» سعید محمودی بیان کرد: «برنامه‌ریزی ما این بود که حداقل 120 دستگاه از این خودرو را تا پایان سال 1401 تحویل دهیم، اما به‌دلیل محدودیت‌های زمانی احتمالا بیش‌از 50دستگاه از این خودرو را در برنامه تحویل قرار دهیم.» وی افزود: «امروز 5 دستگاه از این خودرو را تحویل می‌دهیم و برنامه‌ریزی‌هایی هم انجام شده تا این تعداد را تا پایان سال افزایش دهیم.»

* عرضه دو محصول باری و کمپرسی در سال آینده

محمودی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید این شرکت در خصوص کشنده شک‌موتو گفت: «سال آینده بین 800 تا 1000 دستگاه از کشنده X5000 را در برنامه تولید و فروش قرار خواهیم داد.» وی اظهار کرد: «برای سال آینده محصولات جدیدی هم به سبد شرکت اضافه خواهد شد که شامل شک‌موتو تک و جفت باری و تک و جفت کمپرسی می‌شود.» مدیرعامل آرین‌دیزل اظهار کرد: «احتمالا عرضه این دو محصول در زمستان سال آینده انجام خواهد شد که فرآیند فروش آن دو تا سه ماه قبل از عرضه اتفاق می‌افتد.» وی بیان کرد: «تلاش کرده‌ایم محصولات جدید هم مانند کشنده X5000 با کیفیت بالا و امکانات رقابتی انتخاب شوند. همچنین سعی می‌کنیم در بازار این خودروها متمایز از سایر تولیدکنندگان باشیم.»

* عرضه نسخه فیس‌لیفت کامیونت‌های جک در نیمه دوم 1402

مدیرعامل آرین‌دیزل در ادامه درباره توقف تولید ون سان‌ری اظهار کرد: «سگمنت ون در بازار ایران، هنور هم نو و جوان است و بسیاری از کاربری‌های خود را پیدا نکرده است.» وی ادامه داد: «سان‌ری محصول خوبی است و ما هم روی آن کار کرده‌ایم و توانسته‌ایم برای آن بازارسازی کنیم که ازجمله کاربری‌های مسافری و مینی‌بوس و آمبولانس و کمپر را شامل می‌شود.» وی تصریح کرد: «برای سال آینده برنامه ما این است که روی نسخه‌ای از ون کار کنیم که به لحاظ آی‌پی‌آی و شکل مونتاژ متفاوت خواهد بود. در این خصوص با شرکت جک و وزارت صمت مذاکراتی داریم. از سمت وزارت صمت و بازار هم تقاضا برای این محصول زیاد شده است و امیدواریم به فرمت جدید محصول برسیم و آن را عرضه کنیم.»

وی همچنین به برنامه آرین‌دیزل برای عرضه نسخه فیس‌لیفت کامیونت‌های جک اشاره کرد و گفت: «شرکت جک و همکاران ما تلاش می‌کنند عرضه این محصولات در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیفتد. بر این اساس، احتمالا در سال آینده این محصولات فیس‌لیفت خواهند شد، اما این احتمال هم وجود دارد که فیس‌لیفت این محصولات در نیمه دوم سال انجام شود.» به گفته وی، انتظار می‌رود این فیس‌لیفت برای نخستین‌بار روی محصول 12تن مشاهده شود. بعد از آن هم روی محصولات 6 و 8 تن اتفاق می‌افتد.

* تست دقیق آپشن‌های شک‌موتو در تست جاده و کالیبراسیون

معاونت کیفیت آرین‌پارس‌موتور نیز در این مراسم درخصوص تولید محصول شک‌موتو گفت: «خط تولید شک‌موتو از دو قسمت خط مونتاژ شاسی یا فریم و خط مونتاژ تزئینات کابین تشکیل شده است.» مهرداد قیدر اظهار کرد: «این دو خط به‌صورت موازی راه‌اندازی شده‌اند. درحال‌حاضر 11 ایستگاه در خط شاسی، یک ایستگاه نهایی برای کنترل نهایی کیفیت و 8 ایستگاه در بخش کابین فعال است.» وی بیان کرد: «خودرویی که در این بخش تولید شد، در بخش رضایت‌مندی مشتری کنترل شده و اشکالات آن برطرف می‌شود. بعد از آن خودرو به خط تست ارسال و تست جاده و تنظیمات و کالیبره انجام می‌شود.» وی ادامه داد: «این خودرو آپشن‌های خوبی ازجمله ترمزی اضطراری، دوربین خط‌خوان و دوربین 360درجه دارد که باید در مسیر جاده تست شده و کایبره شود و اشکالات آن برطرف شود و بعد از آن تحویل واحد فروش شود.» وی با بیان این‌که هشدار دوربین خط خوان درحال‌حاضر در حد هشدار روی مولتی‌مدیاست اما در آینده به ویبره فرمان می‌رسد، گفت: «آپشن‌ها ازجمله رادار، دوربین، ترمز اضطراری، تی‌پی‌ام‌اس و دوربین 360درجه هم‌زمان با مونتاژ روی خودرو وجود دارد، اما باید عملیات سنگینی در بخش کالیبره روی خودرو انجام شود. بدین منظور، با هر خودرو 40 دقیقه رانندگی انجام می‌شود تا ترمز اضطراری و دوربین خط‌خوان را کالیبره کنیم و از عملکرد آن اطمینان حاصل کنیم.»

* افزایش تولید سالانه شک‌موتو به 2هزار دستگاه در سال 1402

قیدر در ادامه با اشاره به ظرفیت خط تولید این شرکت بیان کرد: «درحال‌حاضر 7 دستگاه در روز از این خودرو تولید می‌شود و برنامه ما این است که تولید این خودرو را به 10 دستگاه در روز برسانیم.» وی ادامه داد: «خط تولید جدیدی را هم تا مردادماه احداث می‌کنیم که ظرفیت تولید محصولات شک‌موتو را به دو برابر افزایش می‌دهد و تولید به 1.5 دستگاه در ساعت خواهد رسید. یعنی در یک شیفت بلندمدت 10 ساعتی، از تابستان سال جاری 15 دستگاه شک‌موتو در روز تولید خواهد شد.» وی اظهار کرد: «تولید سال بعد از آن، بیش از 2هزار دستگاه از محصولات شک‌موتو خواهد بود.» وی همچنین بیان کرد: «دو مدل دیگر از محصولات شک‌موتو با نام‌های لاری و ریجیت هم در برنامه تولید شرکت خواهد بود که در خط تولید جدید استارت تولید این دو محصول هم زده می‌شود.»

* برنامه افزایش داخلی‌سازی شک‌موتو به 30درصد

معاونت کیفیت آرین‌پارس موتور درخصوص داخلی‌سازی این کشنده گفت:‌ «درحال‌حاضر این خودرو 20درصد ساخت داخل شده است و 80درصد آن به صورت سی‌کی‌دی است.» قیدر همچنین با اشاره به امکان تولید شاسی در داخل کشور اظهار کرد: «تولیدکنندگانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما هنوز به سراغ به این بخش نرفته‌ایم و کار خود را با مونتاژ و 20 درصد داخلی‌سازی آغاز کرده‌ایم و در برنامه داریم که سطح داخلی‌سازی را به 30 درصد هم افزایش دهیم.»

*‌رنگ‌ سفید صدفی؛ برتری شک‌موتو 420اسب‌بخاری

مهرداد قیدر در ادامه بیان کرد: «موتور این خودرو کامینز 420اسب‌بخاری تحت لیسانس آمریکاست اما در چین تولید می‌شود.» وی تصریح کرد: «یکی از نقاط برتری این خودرو کابین است که با رنگ صدفی سه‌پوششه عرضه می‌شود. هیچ خودروسازی حتی در بخش سواری از این رنگ استفاده نمی‌کند. بنابراین این رنگ نقطه برتری شک‌موتو در بخش کابین است.» وی با اشاره به فعالیت حدود 70 نفر در خط تولید بیان کرد: «در این خط تولید صفر تا صد تریم و شاسی مونتاژ می‌شود و تنها کابین و تریم را به‌صورت رنگ‌شده به این خط می‌آوریم. داشبورد هم با مکانیزم جدید و بدون دخالت دست نصب می‌شود.»

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=13029
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)