شنبه 21 اکتبر 2017 - 16:06

قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ انصار برگزار شد

اسامی برندگان این دوره از قرعه کشی ۱۵ آبان ماه سال جاری از طریق سایت بانک انصار، رسانه‌های همگانی و کانال‌های ارتباطی بانک در شبکه‌های‌اجتماعی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مراسم هشتمین مرحله قرعه‌کشی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک‌انصار در روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه باحضور آیت‌الله ابراهیمی مدیرعامل، یحیی فروتن قائم مقام، معاونان، مدیران‌کل و جمع‌کثیری از مدیران و کارکنان بانک‌انصار و با نظارت نمایندگان دادستانی کل کشور و بانک مرکزی در سالن اجتماعات این بانک واقع در ساختمان مرکزی، برگزار و برندگان خوش شانس این مرحله مشخص شدند.

به گزارش نگاه اقتصادی، در این مراسم مدیرعامل بانک‌انصار طی سخنانی با اشاره به جایگاه نظام بانکی در اقتصاد کشور، باردیگر نرخ بالای بهره سپرده‌های بانکی و تسهیلات را یک معضل اساسی این نظام دانست که هم با ارزش‌های دینی و الهی مغایرت دارد و هم انگیزه لایه های مختلف جامعه، موسسات و شرکت ها را به تولید و کار از میان می‌برد.

ابراهیمی گفت: سیستم بانکی بالاترین ارزش افزوده را در راستای توسعه بخش غیرواقعی اقتصاد و تکاثر پول داراست و همین مولفه برای جلوگیری از توسعه راستین اقتصادکشور کافی است، درحالی که این سیستم باید با سیاست‌های بانک مرکزی در کاهش نرخ سود سپرده‌ها و رفع این معضل بزرگ همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

وی در ادامه، سنت نیکوی قرض‌الحسنه را یک راه حل اساسی در اصلاح نظام بانکی دانست که در صورت حرکت همه جانبه و هماهنگ همه بانک ها و موسسات اعتباری به سمت آن، برکات بیشماری را برای شبکه بانکی و اقتصاد کشور به ارمغان خواهد آورد. وی افزود: دستاورد معامله با خدا و اتکال به سنت های الهی جز موفقیت چیز دیگری نیست.

مسئولیت اجتماعی، حوزه ارزشی دیگری بود که مدیرعامل بانک انصار با پرداختن به آن باردیگر بانک انصار را متعهد به انجام آن دانست و با تأکید بر این که قرض الحسنه یکی از حوزه های برتر در این راستاست، تصریح کرد: قرض‌الحسنه نه تنها موجب دستگیری از نیازمندان و اصلاح رویه‌های اقتصادی به سود عدالت‌اجتماعی می‌شود، بلکه یک مولفه اطمینان‌بخش در حوزه ریسک‌مالی است که می‌توان آن را برکتِ فعالیت‌های خداپسندانه برشمرد.

وی در پایان ضمن قدردادنی از مدیران، کارکنان ایثارگر، خدوم و شهدای مدافع حرم این بانک، به ویژه شهید مختاربند، به طرح رضوان اشاره کرد و آن را یک مبنای عمل در حوزه قرض‌الحسنه و مدیریت‌مالی کشور دانست که بانک انصار آن را نه به عنوان ابزاری برای سودآوری، بلکه در راستای توسعه کسب‌وکار قرض‌الحسنه، برکت‌زایی اقتصاد، محرومیت‌زدایی و نهادینه‌سازی کسب سود غیر ربوی و سرانجام عادت دادن مردم به کسب سود مشروع، مبتنی برکارآفرینی می‌داند.

براساس این گزارش، پیش از سخنان ابراهیمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی رییس دفترامورفقهی این بانک طی سخنانی کوتاه با اشاره به روایات و احادیث، مساعدت به مومنان و دستگیری از مستمندان را یک فضیلت اخلاقی والا برشمرد که از طریق قرض‌الحسنه به بهترین وجه ممکن صورت می‌گیرد و ثواب آن برای قرض‌دهنده غیرقابل برآورد و تخمین است. وی گفت: پیامبراسلام حضرت محمدبن عبدالله صل‌الله‌علیه و آله وسلم می فرمایند که هر کس قرض الحسنه به برادر مومن خود بدهد، با خدای خویش معامله کرده و انگار در جنگ اُحد و در کنار یاران رسول خدا به شهادت رسیده است.

شایان ذکر است که اسامی برندگان این دوره از قرعه کشی که شامل ۱۰۰ جایزه هزار میلیون‌ریالی، ۱۰۸کمک هزینه خریدخودروی داخلی هریک به ارزش۲۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال، ۱۱۸کمک هزینه خریدصنایع دستی هریک به ارزش ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، ۱۲۸ کمک‌هزینه سفر به عتبات‌عالیات هر یک به ارزش۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال و ۳۳۷۱۳۸ جایزه نقدی هریک به ارزش ۲۰۰/۰۰۰ ریال است، پس از انجام تشریفات لازم از نظر عدم مغایرت قانونی و تطبیق شرایط صاحبان سپرده‌ها با مقررات اعلام شده حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری از طریق سایت بانک انصار ، رسانه‌های همگانی و کانال‌های ارتباطی بانک در شبکه‌های‌اجتماعی اطلاع رسانی می گردد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3146
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)