پنج‌شنبه 16 نوامبر 2017 - 14:34

تردد بیش از ۲هزار شناور به بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بیش از سه میلیون تن در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت بیش از سه میلیون تن در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش نگاه اقتصادی از مانا، الله‌مراد عفیفی‌پور در نشستی تازه ترین آمار و ارقام عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را تشریح کرد و اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال جاری، در مجموع ۵۰ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۴۱۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته رشد مثبت ۱۰ درصدی به ثبت رسید.

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، ۳۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۷۱ تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که ۱۸درصد افزایش عملیات در این گونه کالاها را شاهد بودیم. علاوه بر این، ۱۶ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۲۴۷ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

* صادرات غیرنفتی به مرز ۲۲ میلیون تن رسید

عفیفی‌پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را ۲۱ میلیون و ۷۸۷هزار و ۸۹۱ تن با رشد مثبت ۱۳ درصدی عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به پنج میلیون و ۹۱۳ هزار و ۹۲۸ تن کالای غیر نفتی با رشد ۱۱ درصدی از طریق این بندر وارد و ۴۲ هزار و ۲۵۶ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

* ترانزیت غیرنفتی ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی هفت ماهه سال جاری را بالغ بر سه میلیون و ۲۳۵ هزار تن با رشد ۳۰ درصدی اعلام کرد.

* ترانشیپ غیرنفتی همچنان پررونق

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ کالاهای غیرنفتی شامل حجمی بالغ بر دو میلیون تن نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به انجام رسید که در در همسنجی با سال گذشته، افزایش چشمگیر ۹۵ درصدی به ثبت رسید.

* بیش از چهارمیلیون تن فرآورده نفتی صادرات شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در زون نفتی این منطقه ویژه اقتصادی(بندر خلیج فارس) پرداخت و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای آبان ماه، چهار میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۲۲ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۹ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۹۶ تن کابوتاژ، ۴۱ هزار و ۵۸۶ تن فرآورده نفتی ترانزیت و یک میلیون و ۸۳۶ هزار و ۱۴۳ تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بزرگترین بندر بازرگانی کشور وارد شد.
همچنین عفیفی پور در پایان به تردد دو هزار و ۳۴۴ فروند انواع شناور طی هفت ماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۹۵۴ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۳۹۰ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است که در مجموع با دارای چهاردرصدی افزایش بوده است.

 

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)