چهارشنبه 13 دسامبر 2017 - 18:13

کمک ۱۹ میلیارد تومانی بسیج اصناف به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

این رقم محدود به مواردی است که به‌صورت تشکلی انجام شده و کارهایی که به صورت خودجوش از جانب جهادگران اصناف و بازاریان اتفاق افتاده بیان نخواهد شد.

نشست خبری اتاق اصناف و جمعی از بازاریان و تجار کشور با حضور غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف، جمعی از بازاریان و تجار کشور و سردار فضلی مسئول کمیته اصناف و خیرین قرارگاه شهید جعفری (ر‌ه) سپاه در ساختمان اتاق اصناف آغاز شد.

به گزارش نگاه اقتصادی، غلامرضا حسن‌پور در این نشست که با موضوع اقدامات انجام‌شده برای زلزله‌زدگان غرب کشور برگزار شد، گفت: سپاه پاسدارن از دقایق اول در مناطق زلزله‌زده حاضر شد و به دستور فرمانده سپاه قرارگاه با عنوان شهید جعفری (ره) ایجاد شد تا مقر اصلی باشد و اقدامات از این قرارگاه به نقاط مختلف آسیب‌دیده کمک‌رسانی شود.

رئیس سازمان بسیج و مسئول کمیته اصناف و خیرین قرارگاه شهید جعفری در مورد میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی اصناف به مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: مواردی که به عنوان آمار و ارقام بسیج اصناف داده می‌شود در قالب سیستم مجموعه انجام شده و کارهایی که به صورت خودجوش از جانب جهادگران اصناف و بازاریان اتفاق افتاد بیان نمی‌شود و گم خواهد بود.

در ادامه این نشست فقیه، عضو اتاق اصناف کشور در مورد حضور همیشگی و فعال اصناف گفت: اصناف در تمام حوزه‌ها موفق بوده‌ و حضور داشته‌اند. وی به حضور اصناف در دوران انقلاب و دفاع‌ مقدس اشاره کرد و افزود: این حضور از وظایف اصناف است و اصناف همیشه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی حرف‌های بلندی داشته‌اند.

این عضو اتاق اصناف کشور در ادامه با اشاره به این‌که اصناف از قشر مردم هستند، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم تا نسبت به انعکاس واقعی حضور اصناف اقدام کنند.

فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز در خصوص جایگاه اصناف در بزنگاه‌ها و مواقع بحرانی اظهار داشت: نمی‌شود در این زمان کوتاه در مورد اصناف صحبت کرد اما با تورق تاریخ خواهیم دید که حضور اصناف همیشه شاه‌بیت امور خیر و خدمت‌رسانی به مردم بوده و اصناف پیش‌قراولان این اقدامات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات اتاق اصناف کشور در سه مرحله برای بهبود آسایش مردم زلزله‌زده انجام شده است، افزود: بخش اول حضور جهادی و خودجوش اصناف در صحنه‌های دلخراش و خرابی‌های موجود بود که در سه بخش امدادرسانی، ارسال نیروهای متخصص و آواربرداری شکل گرفت.

فاضلی تصریح کرد: در مرحله بعد ارسال کمک‌های مردمی و مدیریت این بحران بود که باید با غرور گفت که مردم سنگ‌تمام گذاشتند و در بخش سوم که در آینده رخ خواهد داد بازسازی خانه‌های ویران شده است که تا پایان کار، همراه مردم رنج‌دیده زلزله زده خواهیم بود.

حسن‌پور در ادامه نشست اتاق اصناف با بیان این‌که آمار اعلام شده کامل نیست، گفت: یکی از اقدامات شکل‌گرفته در این مسیر راه‌اندازی آشپزخانه مرکزی شهید عراقی است که مسئولیت رساندن غذای گرم به زلزله‌زدگان را برعهده دارد. وی در ادامه گفت: ارسال واحدهای سیار نانوایی به ویژه از اهواز، ارسال چادر، اسکان دادن مردم در بیش از ۷۰۰ کانکس ارسال شده که قرار است این تعداد ارسال شده به بیش از هزار کانکس برسد، از دیگر اقداماتی است که سپاه استان‌های مختلف از قرارگاه شهید جعفری انجام به منظور کمک‌رسانی به مردم این مناطق انجام داده‌اند.

حسن‌پور با اشاره به این‌که بزرگان و اصناف با حضور خود می‌توانستند رنج مردم را بیشتر لمس کنند، گفت: اعزام اردوهای جهادی خیرین اصناف و ازار با محوریت بسیج اصناف استان‌ها و حضور در مناطقی که سپاه هر استان در آن مستقر است و بازدید بازاریان از مناطق از دیگر اقدامات بسیج اصناف بوده است. تاکنون ۴ استان البرز، قزوین، تهران و قم در صدر برگزاری اردوهای جهادی بوده‌اند.

وی همچنین آمار کمک‌های نقدی و غیرنقدی بسیج اصناف سراسر کشور را که به همت اتاق‌های اصناف، اتحادیه‌های صنفی، خیرین اصناف و بازار و برخی تجار جمع‌آوری شده است معادل ۱۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: روی کرد قرارگاه شهید جعفری در دو محور است. در گام اول مدیریت کمک رسانی هایی که از استان ها می شود و در گام دوم بازسازی خانه های ویران شده که تا پایان کار کنار مردم برای خدمت رسانی خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در خصوص فعالیت های جهادگرانه تجار و بازاریان تصریح کرد: در نظر داشته باشید که این بازاریان در شرایطی که اقتصاد و بازار ایران در رکود است کمک رسانی می کنند و باید اعتراف کرد که تا به اینجای کار برای خادمی مردم کم نگداشتند.

رئیس سازمان بسیج اصناف در ادامه بیان کرد: جلسه کمیته اصناف و خیرین قرارگاه نیز روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در محل قرارگاه واقع در سرپل ذهاب با حضور روسای بسیج اصناف استان‌ها، روسای اتاق‌های اصناف و بازرگانی مراکز استان‌ها و خیرین بازار سراسر کشور برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=3627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)