یکشنبه 25 مارس 2018 - 21:28

خرید تضمینی گندم از ششم فروردین‌ماه

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از فردا در استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از فردا در استان سیستان و بلوچستان آغاز می شود.

به گزارش نگاه اقتصادی از وزارت جهادکشاورزی، یزدان سیف روز یکشنبه در دیدار نوروزی وزیر جهادکشاورزی با مدیران، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی از آغاز خرید تضمینی گندم سال زراعی جاری از ششم فروردین در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی گفت: گندم با قیمت سال گذشته به صورت علی الحساب از کشاورزان خریداری و با ابلاغ قیمت های خرید تضمینی سال زراعی جاری، مابه التفاوت آن پرداخت خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی پیش بینی کرد: امسال ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

* خرید تضمینی در سال گذشته

در سال گذشته در خرید تضمینی نزدیک ۹ میلیون تن گندم به ارزش بیش از ۱۱۴ هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد که با توجه به ذخایر سال قبل از آن، همچنان خودکفایی در تولید این محصول راهبردی استمرار پیدا کرد.

پارسال براساس مصوبه شورای اقتصاد سال گذشته هر کیلوگرم گندم معمولی (نان) با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید ۲درصد به مبلغ ۱۳ هزار ریال (۱۳۰۰ تومان) و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۳۰۰ریال (۱۳۳۰ تومان) خریداری شده بود.

شورای اقتصاد هنوز نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری که از ابتدای مهر ماه ۹۶ آغاز شده را اعلام نکرده است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5173
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)