سه‌شنبه 24 آوریل 2018 - 14:10

اعلام سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۹۷ شرکت ملی پست

نعمتی گفت: با آزادسازی فعالیت‌های پستی و ورود اپراتورهای بخش خصوصی و آغاز فعالیت آ‌ن‌ها در ۱۰ استان کشور رقابت در این زمینه داغ خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات در نخستین همایش مدیران در سال جدید سیاست های کلی شبکه پستی را تبیین کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین نعمتی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در نخستین همایش مدیران شبکه پستی، سیاست ها و برنامه های شرکت در سال ۹۷ را تبیین و تشریح نمود.

وی نخست با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی و لزوم توجه مدیران به این موضوع گفت: لازم است مدیران اهتمام ویژه ای به این امر داشته و در اجرای آن بکوشند.

نعمتی پس از آن ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران و کارکنان در سال گذشته گفت: اگرچه سال سختی به لحاظ شرایط اقتصادی و حوادث طبیعی را پشت سر گذاشته ایم اما کارنامه قابل قبولی نیز داشته و در تحقق برنامه ها و پیش بینی نیز موفق عمل کردیم که قابل تقدیر است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به ورود اپراتورهای خصوصی پست در سال جدید گفت: امسال نیز به لحاظ ورود اپراتورهای بخش خصوصی و آغاز فعالیت آنها در ۱۰ استان کشور سال تلاش بیشتری صورت گیرد چرا که آزادسازی فعالیت های پستی موجب داغ شدن رقابت در این زمینه خواهد شد.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت ملی پست مبنای فعالیت پست در کشور را قانون اساسنامه جدید دانست و گفت: بر اساس این قانون یک سری فعالیت ها تکلیفی است و موظف به ارائه آن هستیم ولی با توجه به این که قانون برای فعالیت اپراتورهای خصوصی شرایطی مانند فعالیت کامل در همه فرآیندهای پستی را پیش بینی کرده، مزیت بزرگی برای شبکه پستی با وجود ظرفیت های بالقوه محسوب می شود.

نعمتی پیوستگی در عملیات پستی را یکی از ویژگی های فعالیت در این بخش دانست و گفت: به همین دلیل است که پست ملی می تواند در تعامل با بخش خصوصی از ظرفیت های بالقوه خود بهره لازم را برده و با هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی دقیق تهدید را به فرصت تبدیل نماید.

وی داشتن برنامه قوی و هوشمندی در استفاده از فرصت ها را دو عمل مهم در عرصه رقابت دانست و گفت: شکی نیست که با برنامه ریزی دقیق و استفاده از فرصت ها می توانیم شرایط شبکه پستی را بهبود داده و زمینه حضور موفق در عرصه رقابت را فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست نیروی انسانی متخصص و باتجربه را یکی از عوامل موفقیت شبکه پستی برشمرد و گفت: شرکت ملی پست به دلیل تربیت نیروی متخصص و باتجربه بسیار غنی است و می توان با استفاده از این فرصت، به ارتقای شبکه کمک کرد.

نعمتی همچنین وجود بانک اطلاعاتی غنی را یکی دیگر از ظرفیت های خوب شبکه دانست و تصریح کرد: پست در همه بخش ها ظرفیت بی نظیری دارد و باید با برنامه ریزی از این ظرفیت ها در جهت رشد درآمد و ترافیک بهره برد.

وی حضور پر رنگ در همه عرصه ها را لازمه پیشرفت شبکه برشمرد و گفت: همه فرآیندهای پستی دارای اهمیت یکسان بوده و باید مدیران استانی به عنوان نماینده تام الاختیار شبکه به همه جنبه ها توجه داشته و در همه عرصه ها حضور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر انحصارزدایی از مراکز استان گفت: یکی از ضروریات مهم تمرکززدایی از فعالیت های استانی در مراکز است چرا که با ورود تکنولوژی و اطلاع رسانی،فعالیت ادارات پست در همه شهرها دارای اهمیت است و مدیران واحدهای اجرائی باید بر این امر نظارت قوی داشته باشند.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت ملی پست در ادامه به ارائه آمار و اطلاعات مستند و متقن اشاره کرد و اظهار داشت: نقصان در آمار ضرر جبران ناپذیری به شبکه پستی وارد کرده و مانع برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری درست در بخشهای مختلف می شود که همین امر موجب بروز خسارت های بزرگ به کل شبکه و توجه نهادهای نظارتی به فعالیت های پست خواهد شد.

معاون وزیر ICT پس از آن تأمین معاش بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نیروی شاغل در شرکت ملی پست را از مسئولیت های مهم افراد دارای مسئولیت در شبکه پستی برشمرد و تصریح کرد: ما با قبول این مسئولیت، وظیفه سنگینی بر عهده گرفته و باید متعهدانه به بهبود وضع اقتصادی کارکنان توجه کرده و شرایط بهتری از لحاظ رفاهی برای آنان فراهم کنیم.

وی افزود: بر همین اساس است که استخدام جدید در شرکت ملی پست ممنوع بوده و با مدیریت نیروی انسانی موجود و رعایت تناسب در بخش های ستادی و اجرایی به فعالیت خود ادامه دهیم. این در حالی است که هم اکنون ۳۶ درصد از نیروها در بخش های اجرایی فعالیت می کنند و تجربه دنیا نشان از فعالیت ۵۰ درصدی در ستاد و اجرا دارد.

نعمتی همچنین کیفیت خدمات را بزرگترین عامل مشتری مداری دانست و گفت: باید با تربیت نیروی انسانی و آموزش آنان، توجه ویژه ای به مشتری مداری و افزایش رضایت آنان داشته و از همین طریق به جذب بازارهای جدید بیاندیشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست در همین زمینه اظهار داشت: اگرچه همه کارکنان در هر سمتی یک بازاریاب محسوب می شوند اما نباید فقط به جذب بازارهای جدید اندیشیده بلکه باید با ارتقاء کیفیت خدمات به حفظ قراردادهای موجود نیز توجه کرده و با جلب رضایت مشتری های کلان، کسب و کار خود را توسعه دهیم.

رئیس هیأت‌مدیره شرکت ملی پست در خصوص هزینه های جاری نیز تأکید کرد: برای کنترل هزینه ها باید ضمن برآورد هزینه و فایده یک قرارداد، تفکر سیستمی و شبکه ای را جایگزین نگاه منطقه ای و بسته کرده و با سنجش مزیت ها و ضررهای یک قرارداد و نیازهای جامعه امروز در جذب بازارهای جدید تلاش کنیم.

نعمتی برنامه ریزی برای جذب سهم بازار در حوزه تجارت الکترونیک را یکی از مهم ترین برنامه های سال جاری برشمرد و گفت: سهم ما از حوزه تجارت الکترونیک بسیار ناچیز بوده و باید با یک برنامه قوی و استفاده از توان بخش خصوصی، در این حوزه نیز فعالیت خود را گسترش دهیم.

وی همچنین افزایش تعاملات استانی را یکی از مسئولیت های مهم مدیران استانی برشمرد و گفت: باید ضمن حفظ تعادل در این زمینه، تعامل با مسئولان استانی به ویژه استانداران و فرمانداران را افزایش داده و از این فرصت ها در جهت گسترش فعالیت های پستی استفاده بهینه نمود.

نعمتی توجه مدیران به برنامه و تمرکز همه جانبه بر فعالیت های استانی را از توقعات خود برشمرد و اظهار داشت: مسئولان استان ها باید ضمن توجه دقیق به برنامه های شبکه پستی، تقویت معیشت کارکنان، حذف قراردادهای زیان بار، تعامل با بخش خصوصی، پروژه محور کردن فعالیت ها، و حضور در همه عرصه های ارتباطی را مد نظر قرار داده و برای این امور برنامه ریزی نمایند.

وی در پایان با آروزی سالی پر از موفقیت برای شبکه پستی اظهار داشت: امیدوارم در سال جدید، ضمن ارتقای جایگاه شبکه پستی، شاهد رضایت مشتریان از عملکرد خود باشیم.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5488
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)