پنج‌شنبه 31 می 2018 - 7:41

توسعه همکاری‌ سازمان مدیریت صنعتی و شهرداری تهران برای تشکیل هسته مرکزی CSR

مدیران عامل این سازمان‌ها بر تشکیل هسته مرکزی مسئولیت اجتماعی توسط دو سازمان و توسعه آن به سمت یک اقدام ملی تأکید کردند.

اولین جلسه مدیران عامل سازمان مدیریت صنعتی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷ با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و تعامل در حوزه مسئولیت اجتماعی سازمانی برگزار شد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی طی سخنانی، ضمن اشاره به تاریخچه این سازمان، مهمترین ماموریت سازمان مدیریت صنعتی را توسعه ظرفیت مدیریت در کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش مهم سازمان مدیریت صنعتی به عنوان بازوی مشاوره ای و آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت ، ظرفیت ارتباطی سازمان مدیریت صنعتی با سازمان های داخلی و بین‌المللی را یادآور شد و در خصوص همکاری های آتی فی مابین دو سازمان تاکید کرد.

در این جلسه نعمتی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، ضمن اشاره به پیشینه مسئولیت اجتماعی سازمان ها و لوایح دولتی مرتبط؛ تصویب لایحه «نظام‌نامه مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه‌های اقتصادی» را ظرفیتی اثرگذار در مدیریت پیامدهای زیست‌محیطی، اقتصادی و به خصوص اجتماعی ناشی از فعالیت های سازمان ها یا بنگاه‌های اقتصادی در شهر تهران ذکر کرد.

وی رویکرد سازمان خدمات اجتماعی به عنوان متولی دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمانی شهر تهران به مفهوم CSR را رویکردی دانش محور و اجتماعی عنوان کرد.

در این جلسه مدیران عامل دو سازمان ضمن تأکید بر ممانعت از رویکردهای ناصحیح و تجاری به مقوله مسئولیت اجتماعی سازمانی از طرف اشخاص حقیقی یا حقوقی، به تشکیل هسته مرکزی مسئولیت اجتماعی توسط دو سازمان و توسعه آن به سمت یک اقدام ملی تأکید کردند.

تشکیل کارگروه تنظیم تفاهم‌نامه مشترک و عقد تفاهم‌نامه، تهیه طرح راه‌اندازی مرکز مشاوره CSR، برگزاری دوره‌های مشترک آموزش داخلی و بین‌المللی و … از توافقات صورت گرفته در این جلسه بود.​

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=5713
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)