چهارشنبه 12 سپتامبر 2018 - 19:03

کدام خودروسازان همچنان رشد تولید دارند؟

سیاست‌های تولید در شرکت‌های خصوصی به‌مراتب قوی‌تر از خودروسازان دولتی عملیاتی شده‌اند.

با این که این روزها بیش تر خودروسازان ایران افت تولید شدید را نسبت به پارسال تجربه می کنند و نمی توانند مانند گذشته خط تولیدهای خود را فعال نگه دارند، اما همچنان سه خودروساز کشور توانسته اند رکوردهای تولید سال پیش خود را پشت سر بگذارند. جالب است بدانید این خودروسازان در بخش خصوصی فعالیت دارند و می‌بینیم که سیاست‌های تولید در شرکت‌های خصوصی به‌مراتب قوی‌تر از خودروسازان دولتی عملیاتی شده‌اند.

به گزارش نگاه اقتصادی، درحال‌حاضر شرکت خودروسازی ” آذویکو ” که تولید کننده ام جی ۳۶۰ است، همچنان تولید چند صد دستگاهی این سدان چینی را در ایران انجام می دهد. در مرداد ماه ۹۷، بیش از ۳۲۰ دستگاه از ام جی ۳۶۰ در ایران مونتاژ شده و در ۵ ماه نخست امسال، آذویکو توانسته چهار هزار و ۶۱۲ دستگاه از این خودرو را تولید نماید.

شرکت ” بهمن موتور ” نیز به عنوان تولید کننده خودروهای سواری ” گروه بهمن “، همچنان با حضور سه خودروی سواری روی خط تولید خود توانسته نسبت به پارسال قوی تر ظاهر شود. این شرکت با این که در بحث تولید مزدا۳ افت تولید بیش از ۷۶ درصد را در مرداد ماه ۹۷ تجربه کرده، اما با توجه به برنامه تولید هاوال H2 و فاو بسترن B30 می بینیم که در مجموع ۱۳۴۹ دستگاه خودرو را با سه نوع محصول تولید کرده است. مزدا۳، هاوال H2 و فاو بسترن B30 در مرداد ماه امسال به ترتیب ۱۴۷، ۴۵۶ و ۷۴۵ دستگاه تولید داشته اند و تا امروز بهمن موتور توانسته در ۵ ماه نخست سال ۹۷ حدود ۵ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو تولید کند که نسبت به بازه مشابه پارسال دو برابر شده است.

شرکت ” کرمان موتور ” نیز با تولید هیوندای i20، اکسنت، جک J4، S3 و S5 توانسته در مرداد ماه ۹۷ حدود ۴ هزار و ۱۶۰ دستگاه خودرو تولید نماید. این شرکت در ۵ ماهه نخست امسال ۲۰ هزار و ۴۰۵ دستگاه خودروی سواری را از خط تولید خود خارج کرده است. مرداد امسال کرمان موتور توانسته ۲۹۱ دستگاه هیوندای i20، هزار و ۲۱۶ دستگاه هیوندای اکسنت، ۲۰۶ دستگاه جک J4، هزار و ۱۲ دستگاه جک S3 و هزار و ۴۳۴ دستگاه جک S5 را تولید کند.

نکته جالب تر این است که این سه خودروساز خصوصی نسبت به پارسال خود در شرایط کنونی عملکرد بهتری را ثبت کرده اند، اما از آن سو دو شرکت کرمان موتور و آذویکو در مقایسه با آمار تولید تیر ماه امسال در مرداد ۹۷ کمی افت تولید داشته اند، اما گروه بهمن توانسته آمار تولید مرداد امسال خود را نسبت به تیر ماه ۹۷ ارتقا دهد.

برخی معتقدند با ادامه دار بودن شرایط کنونی، کاهش تولید نیز در این سه خودروساز خصوصی دیده می شود و با توجه به عرضه محصولات جدید از سوی این شرکت ها پیش از آغاز مشکلات اخیر، کرمان موتور و آذویکو و گروه بهمن توانسته اند همچنان جایگاه خود را مناسب تر از دیگر خودروسازان جلوه دهند.

گروه مستند اسب بخار

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6648
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)