یکشنبه 23 سپتامبر 2018 - 5:18

افول مینی‌ون‌ها با افزایش روزافزون محبوبیت شاسی‌بلندها

مینی‌ون‌ها بزرگترین قربانیان محبوب‌شدن شاسی‌بلندها هستند تا جایی که میزان فروش آن‌ها با ۲۳ درصد کاهش، رکورد کمترین فروش این دهه را به نام خود کرده است.

با آن‌که در این دهه بسیاری از کشور‌های جهان در بحران مالی به سر می‌برند بازار فروش خودرو‌های اروپا پیشرفت های چشمگیری داشته است، تا جایی که بین مای های ژانویه تا ژوئن ۸٫۶ میلیون خودرو به ثبت رسیده اند و همچنین در این رابطه سالیانه ۲٫۷ درصد پیشرفت مشاهده شده است.

به گزارش نگاه اقتصادی به نقل از خودروبانک، اگرچه میزان فروش در بریتانیا با کاهش ۶٫۳ درصدی رو به رو بوده است اما در سایر کشور های اروپایی مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و … تعداد ثبت خودرو‌های جدید افزایش داشته است.

میزان فروش خودرو‌های شاسی‌بلند در اروپا از ابتدای سال ۲۴ درصد افزایش داشته و در طی این روند شاسی‌بلند‌های کوچک حدود ۱٫۰۸ میلیون، شاسی‌بلند‌های کامپکت ۱٫۲۴ میلیون و شاسی بلند‌های متوسط ۴۵۵,۴۰۰ عدد ثبت داشته‌اند.

اما ثبت و فروش شاسی‌بلند‌های بزرگ کاهشی ۹ درصدی را تجربه کرده که این ارقام به خوبی مشخص‌کننده میزان محبوبیت مدل‌های کامپکت نسبت به سایرین هستند.

مینی‌ون‌ها بزرگترین قربانیان محبوب‌شدن شاسی‌بلندها هستند تا جایی که میزان فروش آن‌ها با ۲۳ درصد کاهش، رکورد کمترین فروش این دهه را به نام خود کرده است.

خودروهای شرکت فولکس‌واگن همچنان بیشترین فروش را بین دیگر خودروها در اروپا داشته اند و میزان فروش شاسی بلند‌های این شرکت از ابتدای سال ۴۲ درصد افزایش را تجربه کرده است.

بر اساس گفته های “فلیپ مانوز”، شخصی که این تحقیقات را انجام داده است با آنکه شرکت فولکس واگن دیر تر از سایرین به ساخت این دسته از خودروها مشغول شده است اما موفقیت بسیاری را کسب کرده و خودروی T-Roc این شرکت به سرعت به یکی از پرفروش ترین های اروپا تبدیل شده است.

در مجموع این شرکت بسیار خوب عمل کرده و این موفقیت احتمالا سبب جبران خسارات وارد شده به علت ایجاد بحران آلایندگی موتورهای دیزلی می‌شود.

گفتنی است که در سایر بازارهای جهان نیز رشد بی وقفه خودروهای کراس اوور و SUV ادامه دارد و در مقابل خودروهای سدان سایز متوسط، هاچ بک های سه‌در، خودروهای کوپه و مینی ون ها و استیشن ها در حال از دست دادن مشتریان خود هستند.

این روند به شکلی نگران کننده ادامه دارد و هیچ بعید نیست که بسیاری از خودروسازان ناچار به حذف کلاس های بدنه کلاسیک و مشهور از سبد محصولات خود شوند.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=6849
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)