شنبه 13 اکتبر 2018 - 1:56

کاهش ۱۳ درصدی مسافران هوایی کشور

شمار پروازها، جابه‌جایی مسافران و حمل بار در نیمه نخست امسال نسبت به مدت سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

حدود ۲۸میلیون مسافر داخلی و خارجی با ۲۳۰هزار پرواز در نیمه نخست امسال در فرودگاه های کشور جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۳ و ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نگاه اقتصادی، براساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در نیمه نخست امسال ۲۳۰هزار و ۱۳۶پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌‌ها و پنج فرودگاه اختصاصی کشور انجام شده است.

در این مدت، ۲۷میلیون و ۹۱۶هزار و ۳۰۴ نفر مسافر و ۲۸۴میلیون و ۸۹۵هزار و ۵۱۶ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

شمار پروازها، جابه‌جایی مسافران و حمل بار در نیمه نخست امسال نسبت به مدت سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۱۳ و ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین جابه‌جایی مسافر و تعداد پرواز به فرودگاه مهرآباد تعلق دارد به طوری که در نیمه نخست امسال، ۶۵هزار و ۹۷۳ پرواز در این فرودگاه انجام شده و هفت‌میلیون و ۶۶۵هزار و ۸۶۴ نفر مسافر با این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

رتبه‌های دوم و سوم در میان فرودگاه‌‌ها به ترتیب متعلق به فرودگاه‌ مشهد با ۳۴هزار و ۸۳۴ پرواز و پنج‌میلیون و ۴۱هزار و ۱۵۵ مسافر و فرودگاه امام خمینی (ره) با ۲۷هزار و ۵۶۹ پرواز و چهارمیلیون و ۳۳۴هزار و ۷۰ مسافر است.

همچنین فرودگاه‌های شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم پر رفت‌وآمدترین فرودگاه ‌های کشور در شش ماهه نخست سال جاری قرار دارند.

* انجام بیش از ۱۸۹هزار پرواز داخلی

در شش ماه نخست سال جاری ۱۸۹هزار و ۱۰۳ پرواز داخلی در کشور انجام شده و ۲۱میلیون و ۷۵۰هزار و ۲۶ نفر با این پروازها جابه‌جا شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته به ترتیب ۹ و ۱۳ درصد کاهش داشته است.

در این مدت بیشترین پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد تهران انجام شده است.
پس از مهرآباد، فرودگاه‌ مشهد با ۲۸هزار و ۸۳۳ پرواز داخلی و چهارمیلیون و ۱۱۰هزار و ۷۱ مسافر و فرودگاه شیراز با ۱۵هزار و ۱۳۶ پرواز داخلی و یک‌میلیون و ۴۶۴هزار و ۱۰۱ مسافر در رتبه‌های دوم و سوم پروازهای داخلی قرار دارند.

رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به ترتیب در اختیار فرودگاه‌های اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندر عباس، آبادان و عسلویه است.

همچنین در این مدت ۴۳۴ پرواز داخلی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شده و هشت‌هزار و ۱۶ مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند.

* کاهش پروازهای خارجی

در شش ماه نخست سال جاری در مجموع ۴۱هزار و ۳۳ پرواز خارجی در کشور انجام شده است و ۶میلیون و ۱۶۶هزار و ۲۷۸ مسافر به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۲ و ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین یک‌هزار و ۲۵۲ پرواز خارجی متعلق به پروازهای حج و ۶‌هزار و ۴۶۲ پرواز متعلق به پروازهای عتبات عالیات بوده است که به ترتیب ۱۷۰هزار و ۳۵۶ نفر و یک‌میلیون و ۱۴۶هزار و ۴۰۷ نفر با این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

رتبه اول پروازهای خارجی در ۶ ماه نخست سال جاری متعلق به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) است که ۲۷هزار و ۱۳۵ پرواز خارجی در آن انجام شده است و چهارمیلیون و ۳۲۶هزار و ۵۴ نفر به وسیله این پروازها جابه‌جا شده‌اند که از نظر تعداد پرواز و مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افت داشته است.

بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، به ترتیب فرودگاه‌ مشهد با ۶هزار و یک پرواز و ۹۳۱هزار و ۸۴ مسافر خارجی و شیراز با یک‌هزار و ۹۹۵ پرواز و ۲۴۹هزار و ۵۸۶ پرواز خارجی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بقیه پروازهای بین‌المللی در فرودگاه ‌های اصفهان، تبریز، لارستان، اهواز، کیش، قشم، ارومیه، بندرعباس، کرمان، آبادان، ساری، یزد، گرگان، همدان، بیرجند، زاهدان، چابهار، رشت، کرمانشاه، زنجان، بوشهر و اردبیل انجام شده‌ است.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7271
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)