پنج‌شنبه 13 دسامبر 2018 - 19:33

تدوین نقشه راه و سند توسعه بنادر

فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: لازمه رسیدن به توسعه یافتگی، تدوین نقشه راه و سند توسعه، تکمیل و ساماندهی بنادر است.

به گزارش نگاه اقتصادی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمید خلیلی، مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی همزمان با آغاز مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی ایران در بازدید از بنادر بوشهر و گناوه، افزود: با تکیه بر اقتصاد دریامحور می‌توان از موهبت الهی درسواحل شمال و جنوب کشور استفاده کرد به گونه‌ای که شاهد مناطق کمتر توسعه یافته در کشور نباشیم.

وی تصریح کرد: لازمه رسیدن به توسعه یافتگی، تدوین نقشه راه و سند توسعه، تکمیل و ساماندهی بنادر است که هم اکنون فاز دوم مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی کشور برای افق ۱۴۰۴ در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته و در حال انجام است.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی تاکیدکرد: طرح جامع بنادر ضمن بررسی دقیق و جامع ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور از سرمایه‌گذاری‌های نامناسب و موازی در بنادر کشور جلوگیری می‌کند.

خلیلی با بیان اینکه بنادر بوشهر و گناوه از ظرفیت های خوبی جهت توسعه برخوردار هستند، اظهار داشت: امیدواریم با آغاز فاز دوم طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه بنادر استان بوشهر بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=7605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)