چهارشنبه 13 فوریه 2019 - 7:14
کارنامه ده‌ماهه بیمه معلم در آینه آمار

رشد ۳۴ درصدی فروش بیمه معلم با تمرکز بر متنوع‌سازی پرتفوی

نقطه عطف سال ۹۷ برای بیمه معلم پذیرش در فرابورس است، و این رویداد بدون شک مسیری تازه برای این شرکت در سال ۹۸ ایجاد خواهد کرد.

شرکت بیمه معلم در حالی دهمین ماه سال ۹۷ را پشت سرگذاشت که توانست با چند پله ارتقا، به استناد صورت‌های مالی سال ۹۶ در میان ۱۰ شرکت برتر صنعت بیمه به لحاظ فروش و درآمد قرار گیرد و البته آمار ده ماهه ۹۷ نیز حاکی از آن است که این شرکت بیمه ای در شاخص فروش روند روبه رشدی را طی کرده است.

اگرچه نقطه عطف سال ۹۷ برای بیمه معلم پذیرش در فرابورس است، و این رویداد بدون شک مسیری تازه برای این شرکت در سال ۹۸ ایجاد خواهد کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی از روابط عمومی بیمه معلم، در سال ۹۷ مجموع فروش ده ماهه شرکت بیمه معلم ۱۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است که در مقایسه با فروش ده ماهه سال ۹۶ که میزان ۹ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال بوده، رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی های اماری نشان می دهد، طی ده ماه سال ۹۷ این شرکت ۶ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال خسارت پرداختی داشته است.

بنابراین با توجه به استراتژی‏‌های بیمه معلم در خصوص جلب رضایت حداکثری مشتریان، این شرکت می‏‌کوشد تا عمده پرونده‏‌های خسارت را پیش از پایان سال رسیدگی و به زیان دیدگان پرداخت کند.

در همین راستا، مطابق با اطلاعات منتشره، شرکت در دی ماه ۹۷ بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد از پرونده‌های خسارت را به زیان‌دیدگان پرداخت نموده است.

ارزیابی سهم گروه های بیمه‌ای مختلف شرکت بیمه معلم در ده ماهه سال ۹۷ حاکی از آن است که بیمه اتومبیل با فروش ۶ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریالی ۵۰ درصد از حق بیمه صادره را در این دوره به خود اختصاص داده است. در بخش عمر و حوادث گروهی نیز حق بیمه ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال توسط شرکت صادر شده است که ۱۶ درصد از کل حق بیمه صادره شرکت را به خود اختصاص داده است. بیمه عمر انفرادی و درمان گروهی نیز به ترتیب با میزان فروش یک هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال و یک هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال سهمی ۱۰ تا ۱۱ درصدی از کل حق بیمه صادره این شرکت را به خود اختصاص داده است.

۱۲ درصد از حق بیمه باقیمانده نیز به ترتیب سهم، به گروه مسئولیت، آتش سوزی، مخصوص، مهندسی، باربری و حوادث انفرادی تخصیص یافته است که در نمودار ذیل می آید.

لازم به ذکر است که آمار فروش شرکت بیمه معلم در رشته های مختلف نشان می دهد این شرکت بیمه ای توانسته نسبت به دوره مشابه سال قبل ضمن تنوع بخشی در ترکیب پرتفوی، تمرکز بر فروش خرد با تاکید بر کنترل فروش ثالث و اتکا بر فروش بیمه های عمر را در دستور کار خود قرار دهد.

برای تمرکز بر فروش خرد بیمه‌نامه‌ها حضور در بازار رقابت مجازی با ارائه طرح و فروش بیمه نامه های خرد از جمله مسافرتی خارج از کشور و حوادث انفرادی از طریق برنامه های چند منظوره و ارتباط با استارت‌آپ‌ها نیز طی ده ماهه سال ۹۷ مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، از انجا که علاوه بر مدیریت بهینه پرتفوی در قالب ارزیابی ریسک و پرداخت به موقع خسارت ، مدیریت سرمایه گذاری منابع حاصل از بیمه گری نیز از دیگر راهبردهای شرکت بیمه معلم در سال ۹۷ بوده است در این راستا کسب سودی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال و رشد ۴۸ درصدی حجم و بازدهی بیش از ۵۰ درصدی سرمایه گذاری‌های بورسی و فرابورسی از دیگر نکات قابل ملاحظه کارنامه ده ماهه بیمه معلم محسوب می شود.

گفتنی است بیمه معلم در مسیر شفافیت ضمن پیاده سازی آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، برای اولین بار در صنعت بیمه صورتهای مالی خود را بر مبنای استاندارد گزارشگری مالی تهیه و تنطیم خواهد کرد که این تصمیم نیز در ده ماهه سال ۹۷ به تصویب هیات مدیره بیمه معلم رسید.

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=8033
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)