پنج‌شنبه 21 مارس 2019 - 11:41

اولویت‌های سازمان بنادر در سال ۹۸؛ از هوشمندسازی تا واگذاری بندرها

کاهش زمان رسوب کالا، بهره‌برداری از ظرفیت‌های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی و ایجاد مراکز تولید در بندرها نیز از اولویت‌های امسال سازمان بنادر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیام نوروزی خود ضمن تبریک سال جدید، هوشمند سازی بنادر، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه بندر نشینان، کاهش زمان رسوب کالا، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی را از جمله اولویت های این سازمان در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد.

به گزارش نگاه اقتصادی، متن کامل پیام نوروزی محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به این شرح است:

«به نام خداوند بخشنده مهربان

زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی
از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی

حمد و سپاس سزاوار آفریدگار یکتاست که بار دیگر با شروع بهاری نو، برگ دیگری از نعمات بی کرانش را به روی ما گشود و لباس سبزِ سرشار از تازگی و طراوت را بر تن جهان پوشاند.

سال جدید فرصتی نو برای تــازه شدن و باز نگریستـن بر چگــونه زیستــن است. بهار نماد جلوه گاه الهی در باز آفرینش طبیعت است و نوروز طلیعه این دگرگونی شگرف و پیامی است به آدمی برای از خود رستن و به او پیوستن.

نوروز را که جشن نکوداشت همه نو شدن ها و نیکوکاری هاست و امسال نیز مقرون و متبرک به میلاد خجسته امیرمومنان حضرت علی( ع) گشته است ، به محضر تک تک شما همکاران محترم و اعضای خانواده جامعه دریایی و بندری از کرانه های نیلگون جنوب تا سواحل پرخروش خزر تبریک می گویم و آرزو دارم، سال ۱۳۹۸ سالی پر خیر و برکت و سرشار از موفقیت و شادکامی برای همه همکاران و هموطنان عزیزمان باشد.

شرح دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی در سالی که گذشت را به آینده وا می‌نهیم ، اما تقویم سال ۹۷ را درحالی به پایان می رسانیم که به رغم همه چالش ها و موانع اقتصادی ناشی از تحریم های غیر منطقی و غیر عقلانی آمریکا، این سازمان موفق شد در سایه همت و تلاش همه متخصصان و کارشناسان در جامعه دریایی و بندری کشور، دستاوردهای بسیار بزرگی را رقم بزند که از آن جمله می توان به احیای کریدور چابهار و توجه فعالان و بازرگانان اقتصاد دریایی جهان به تزانزیت از بندر اقیانوسی چابهار ، اشاره کرد.

در این سال همچنین با دور اندیشی در سرمایه گذاری های بندری و پسکرانه ای، تجهیز فنی بنادر با جدیت دنبال شد که آخرین آنها تجهیز اسکله های بندرچابهار و بندر شهید رجایی و افزایش ظرفیت های کانیتنری این دو بندر بود.

سازمان بنادر و دریانوردی، در صدد است در سال جدید، با کمک همه همکاران پر تلاش در راستای اجرای سیاست های برنامه توسعه ششم گام بردارد و هوشمند سازی بنادر، ایفای مسئولیت های اجتماعی سازمان برای ارتقای آسایش و رفاه بندر نشینان، کاهش زمان رسوب کالا، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، یکپارچگی سامانه های عملیاتی و حذف فرآیندهای غیر ضروری، موازی یا هزینه زا، رشد حداکثری گردشگری دریایی، ارتقای ناوگان مقابله با حریق، اجرای لایروبی‌های انباشته در بنادر ، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده را با جدیت دنبال نماید که قطعا تحقق این برنامه ها بدون همکاری صمیمانه و هوشمندانه آحاد جامعه دریایی و بندری میسر نخواهد شد.

بار دیگر حلول سال نو و بهار پرطراوت را به تمامی همکاران گرامی و خانواده معظم دریایی و بندری کشور، همچنین همکاران عزیز رسانه ای که تلاش وافر و موثری در اطلاع رسانی به منظور توسعه فرهنگ دریامحور در جامعه داشتند، تبریک و شاد باش گفته و سالی سرشار از برکت و معنویت از خداوند بهارآفرین مسألت می‌نمایم.

امیدوارم در آغاز سالی که پیش روی ماست و در سایه همیشه گسترده آفریدگار مهربان، با دستان توانمند شما عزیزان، در راهی که در عرصه دریایی و بندری کشور در پیش گرفته‌ایم سرافراز تر از گذشته گام برداریم.»

لینک کوتاه : http://negaheghtesadi.ir/?p=9512
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)